Astıma Neden Olabilecek Gıdalar

Astıma Neden Olabilecek Gıdalar Astıma Neden Olabilecek Gıdalar Spesifik bir astım ın nedeni yoktur, farklı nedenlerden dolayı olabilir. T...

Astıma Neden Olabilecek Gıdalar Astıma Neden Olabilecek Gıdalar

Spesifik bir astımın nedeni yoktur, farklı nedenlerden dolayı olabilir. Tüm hastalarda astım belirtilerinin ortak temeli, bir astım tetikleyiciyle temas ettiğinde hava yollarının iltihaplanması veya daralmasıdır.



Hızlı Bilgi



  • Yiyecekler akciğerlere potansiyel olarak ölümcül bir tepkiye neden olabilir

  • Yumurtaların, yer fıstığının ve süt ürünlerinin astımı tetiklediği bilinmektedir.

  • Yiyecek koruyucuları astım riskini de artırabilir

  • Bu nedenle tetikleyicileri bilmek astım tedavisinde kritik öneme sahiptir.

Sadece bazı insanlar yediklerinin veya yemek yemediklerinin astımlarının durumu üzerinde iyi veya kötü bir etkiye sahip olduğunun farkındalar. Astım krizine yol açan yiyecekler vardır, çünkü insanlar kendilerine alerjisi vardır ve bazı durumlarda astımları için sadece kötü olan ve tüm astım hastalarını bir saldırıya daha duyarlı hale getiren yiyecekler vardır.



Besin alerjileri genellikle astım krizine yol açmaz, ancak ciddi ve potansiyel olarak ölümcül olan reaksiyon durumunuzla yediğiniz yiyeceklerden beklenebilir.



İnsanlar için alerjik olduğu görülen en yaygın yiyecekler şunlardır:



  • Yumurtalar

  • Yer fıstığı

  • Süt

  • Buğday

  • Soya

  • Karides ve diğer kabuklu deniz ürünleri

  • Balık

  • Taze Meyve ve Salatalar

Yiyecek koruyucuları astım riskini de artırabilir. Sodyum sülfit, potasyum bisülfit, sodyum metabisülfit, sodyum bisülfit ve potasyum metabisülfit gibi sülfit katkı maddeleri, savunmasız insanlarda bir astım krizini tetikleyebilen gıda işleme ve hazırlama için yaygın bileşenlerdir.



Yukarıdan, astım hastalarının yalnızca astımın belirli gıdaları riske atmadığı, aynı zamanda gıda üreticilerinin gıdalarda karıştırdığı gıdalar, yani gıda katkı maddeleri gibi riskleri tetiklediği de açıktır. Tartrazin, Sülfit, Salisilat, Sodyum Benzoat ve yukarıda belirtilen diğerleri gibi astım krizi yaratabilecek birçok gıda katkı maddesi vardır.



Düzenli yiyecekler kendi başlarına kötü değildir, ancak astım hastaları için, bu yiyeceklere alerjileri nedeniyle astım tetikleyicisi gibi davranabilirler. Alerjik reaksiyon, bronşiyal tüplerin de şişmesine, ekstra mukus üretilmesine veya astım krizini tetikleyen herhangi bir etkiye neden olabilir.



Bu astım ataklarının gıdalardan kaynaklanan en kötü yanı, her astım hastası için benzersiz olmasıdır. Astım krizine yol açabilecek yiyecekleri bulmaları ve bunlardan uzak durmaları gerekir. Bunu, yediklerinin bir günlüğünü koruyarak ve vücutlarında kötü bir his vermek ya da vermemek için tepki gösterip göstermediği ile yapabilirler. İçinizde kötü bir his uyandıran yiyecek türlerini daraltabileceksiniz ve muhtemelen suçlu olacaklar.

Kaynak Kadinpost.com https://www.kadinpost.net/astima-neden-olabilecek-gidalar/

COMMENTS

Ad

Alternatif Tıp,1,Anne sütü,3,Beslenme Diyet,15,Cilt Bakımı,15,Çocuk Sağlığı,12,Gebelik,21,Güzellik Bakım,35,Hafta Hafta Gebelik,8,İlişkiler,18,Kadın Sağlığı,6,Moda,1,sAÇ BAKIMI,1,Saç Bakımı,2,Sağlık,65,Teknoloji,2,Yaşam,3,
ltr
item
Sağlık Akademisi - Güncel Sağlık Haberleri : Astıma Neden Olabilecek Gıdalar
Astıma Neden Olabilecek Gıdalar
Sağlık Akademisi - Güncel Sağlık Haberleri
https://saglikakedemisi.blogspot.com/2019/01/astma-neden-olabilecek-gdalar.html
https://saglikakedemisi.blogspot.com/
http://saglikakedemisi.blogspot.com/
http://saglikakedemisi.blogspot.com/2019/01/astma-neden-olabilecek-gdalar.html
true
3357305834627925263
UTF-8
Tüm Mesajlar Yüklendi Herhangi bir yazı bulunamadı TÜMÜ Devamını oku Cevap Cevabı iptal et Sil By Anasayfa SAYFALAR GÖNDERİLER TÜMÜ SİZİN İÇİN ÖNERİLEN LABEL ARŞİVE ARAMA TÜM GÖNDERİLER İsteğinizle herhangi bir gönderi bulunamadı Anasafaya Dön Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Paz Pazt Sal Çar Per Cum Cumt Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec Şu anda 1 dakika önce $$1$$ dakika önce 1 saat önce $$1$$ saatler önce Dün $$1$$ günler önce $$1$$ haftalar önce 5 haftadan önce Takipçiler Takip Et THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy