Gebeliğin Astım Üzerine Etkisi

Astım Ve Gebelik Astım hastalığı gebelikten önce var olabileceği gibi ilk defa gebelikte de ortaya çıkabilmektedir. Gebelikte solunum si...



Astım Ve Gebelik
Astım hastalığı gebelikten önce var olabileceği gibi ilk defa gebelikte de ortaya çıkabilmektedir. Gebelikte solunum sistemi değişiklikleri bazı fizyolojik değişiklerden kaynaklanır. Genelde hepsi normal kabul edilir çünkü vücut gebeliğe uyum sürecindedir. Gebelikte nefes darlığı normal kabul edilir çünkü gebeliğin son dönemlerine doğru ödeme bağlı olarak ve östrojen hormonunun da etkisiyle solunum yollarında da ödem ve şişlikler oluşur ya da rahim büyümesi nedeniyle diyafram kasını yukarı doğru iter ve göğüs çapı artar bazı diğer hormonlarda akciğerler üzerinde değişikliğe neden olur. Dolayısıyla gebe kadın normalden daha hızlı soluk alıp verir ve kandaki karbondioksit ve oksijen oranları da değişir. Altta yatan ağır bir akciğer ya da kalp hastalığı yok ise gebeliklere nefse darlığı sıkça görülür.

Gebeliğin Astım Üzerine Etkileri
Astım rahatsızlığı mevcut kişilerde gebelik öncesi kontrol altına alınmamış ise hastalarda gebelik sırasında ataklarda artış ya da hastalıkta kötüleşme olasılığı daha fazladır. Astım hastalığı olan gebelerde %1 -10 oranında doğum sırasında ataklar görülebilmektedir Bu nedenle daha dikkatli olunmalıdır. Astım hastası olan hamilelerde normal gebeliklere göre kanama riski iki kat, bulantı ve kusma riski üç kat fazla görülmektedir. Ataklar genellikle ve sıklıkla 24. haftalarda görülürken ortaya çıkan değişimlerde doğum sonrasındaki 3 aylık dönemde hamilelik öncesi haline dönebilmektedir. Her hamilelik ve hormonal durumlar gebeden gebeye değişebileceğinden astımın seyri de bu duruma göre değişmektedir. En çok etkili olan hormon progesteron hormonudur. Dolayısıyla hormonal değişimler astımın gebelikte seyrini belirler. Astım hastası bir gebenin tedavisi gebe olamayan bir astım hastası ile aynıdır. Kullanılan ilaçların gebeye veya bebeğe herhangi bir zararlı etkilerinin olmadığı bilinmektedir. Asıl tehlike astım kontrol edilmezse bebeğe vereceği zararlardır. Genel olarak sağlık için gebelikte astım tedavisinin gerekliliği oksijen azlığına neden olan atakların önlenmesidir



KadınPOST - Kadınlar Mekanı

COMMENTS

Ad

Alternatif Tıp,1,Anne sütü,3,Beslenme Diyet,15,Cilt Bakımı,15,Çocuk Sağlığı,12,Gebelik,21,Güzellik Bakım,35,Hafta Hafta Gebelik,8,İlişkiler,18,Kadın Sağlığı,6,Moda,1,sAÇ BAKIMI,1,Saç Bakımı,2,Sağlık,65,Teknoloji,2,Yaşam,3,
ltr
item
Sağlık Akademisi - Güncel Sağlık Haberleri : Gebeliğin Astım Üzerine Etkisi
Gebeliğin Astım Üzerine Etkisi
https://www.kadinpost.com/images/haberler/2017/12/gebeligin-astim-uzerine-etkisi_3962e.jpg?v=415cf64b16720ff76384a3631658f3c8
Sağlık Akademisi - Güncel Sağlık Haberleri
https://saglikakedemisi.blogspot.com/2018/08/gebeligin-astm-uzerine-etkisi.html
https://saglikakedemisi.blogspot.com/
http://saglikakedemisi.blogspot.com/
http://saglikakedemisi.blogspot.com/2018/08/gebeligin-astm-uzerine-etkisi.html
true
3357305834627925263
UTF-8
Tüm Mesajlar Yüklendi Herhangi bir yazı bulunamadı TÜMÜ Devamını oku Cevap Cevabı iptal et Sil By Anasayfa SAYFALAR GÖNDERİLER TÜMÜ SİZİN İÇİN ÖNERİLEN LABEL ARŞİVE ARAMA TÜM GÖNDERİLER İsteğinizle herhangi bir gönderi bulunamadı Anasafaya Dön Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Paz Pazt Sal Çar Per Cum Cumt Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec Şu anda 1 dakika önce $$1$$ dakika önce 1 saat önce $$1$$ saatler önce Dün $$1$$ günler önce $$1$$ haftalar önce 5 haftadan önce Takipçiler Takip Et THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy